Každé třetí září na nás vybafne další Resident Evil. Je to už taková tradice. Přitom normálně se rodí noví zástupci zajetých sérií rychleji. Jenže nad Resident Evil se vždycky zavře voda, navzdory obstojným otvírákům, a až po nějakém roce nebo roce a půl si studioví hlavouni vzpomenou, že se z populární značky dají vytěžit další dolary. Milla Jovovich v tu chvílí pokaždé cítí, jak její star-power slábne, a tak v mžiku kývne a jde se zase dělat bugr okolo zombíků, společnosti Umbrella a lepé Alice, která kope, střílí a všelijak vyzývavě skotačí.

Tentokrát se na palubu téhle výplachové kocábky vrátil i režisér Paul W. S. Anderson a vnadná Ali Larter, to vše za humbuku kvůli „3D technologiím zapůjčeným od Jamese Camerona“. Nevysmívejme se těmhle PR řečičkám, protože právě ony filmu zajistily velmi příznivé komerční přijetí. Čtvrtý Resident Evil stál nejvíc ze série (kolem 60 milionů dolarů), ale taky o svém prvním víkendu utržil největší ranec. Divácká základna je stabilní, a když z ní může inflace a příplatek za 3D projekci vysát víc chechtáků, logicky se to projeví na výdělcích. Ty se po třech dnech zastavily na 27 milionech. Jednička přitom utržila o prvním víkendu 17 mega, dvojka a trojka 23. V tomhle ohledu můžou být tvůrci spokojeni.

TRŽBY FILMŮ ZE SÉRIE RESIDENT EVIL
TRŽBY ZOMBIE FILMŮ

Jejich radost se ale stupňovat nebude. Slušný otvírák v příštích dnech určitě přehluší strmé pády tržeb a rozpaky nad úrovní čtvrtého dílu. Fanoušci a popcornožrouti se sice v názorech rozcházejí, zámořští recenzenti ale hodnotí film jen o fous pozitivněji než imf s Hladem. Resident Evil 4 z jejich reakcí vychází jako tupé, nudné a samoúčelné 3D týrání, které sérii posílá ke dnu. Za tři roky v září bude co napravovat…

Jelikož standardní poprázdninovou nudu žádná další novinka nerozvířila, pohled na zbytek žebříčku nic zásadně poutavého nepřináší. Na dvojce se s šesti miliony udrželi levní, ale úspěšní Chmatáci. Trochu větší propady (-55%) za jejich záda poslaly Američana s Georgem Clooneym. Ambiciózní drama stálo pouze 20 milionů, na kontě jich má už teď 26. A k tomu vcelku dobré vyhlídky do zbytku světa, takže druhý režijní počin Antona Corbijna rozhodně neskončí v minusu.

Vyloženě brutální pokles zisků o 63% podle očekávání srazil dolů masakr jménem Machete. Rodriguezova grindhouseovská radost má momentálně nastřádáno dvacet milionů, což je zklamání. Ale zase ji kdekdo (třeba imf) hodnotí velmi pozitivně.

V pětce se udržela i romantická komedie Dál než se zdálo. Na ní už ale Warneři vyloženě prodělávají, protože je přišla na 32 mega, a teď má co dělat, aby se vůbec protlačila k 25 milionům dolarů.

Na šestce zůstává komediální skoro-trvalka Benga v záloze. Na jejím kontě svítí už velmi pěkných 112 milionů.

Za velmi výnosným hororem The Last Exorcism se ještě hlásí Expendables, kteří už v týdnu zaokrouhlí americké tržby na sto melounů. Bude to milá událost. Desítku pak uzavírá zbožňovaný Počátek a sentimentální drama Jíst, meditovat, milovat.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden bude hodně rušno. Teenagery zkusí zlákat Emma Stone v rozpustilé komedii Easy A, nevábný animák Alpha a Omega se vynasnaží ukojit 3D poptávku, a k tomu se představí Affleckův zemitý thriller Město, plus Shyamalanem produkovaný klaustrofobický napínák Ďábel. Je z čeho vybírat! Snad si Amíci nezvolí zrovna animovanou zvířenu.