Oscaři se blíží, takže rukavice jdou pomalu dolů. Filmaři se svými kousky objíždějí festivaly a doufají, že se velmi rychle rozkecá, že jejich dílo je parádní. Nebo že si nikdo nevšimne, že za nic nestojí.

Na nedostatek kritického nadšení si zatím nemusí stěžovat Darren Aronofsky. Jeho Black Swan si totiž zatím odnáší víceméně jen nadšené recenze, které vychvalují jak jeho režii, tak Natalii Portman. Film je prý zároveň sexy i dost drsné psycho, napínavý a poctivě zrežírovaný. V tomhle případě to vypadá, že to vyšlo na jedničku.

Trochu horší to je u očekávaného (pseudo)dokumentu o Joaqinu Phoenixovi I`m Still Here. Jeho režisér Casey Affleck sice všechny okolo neustále ujišťuje o tom, že to celé není fór a že jeho švagr je asi doopravdy tak trochu magor, z filmu ale zatím nikdo nijak zvlášť nadšený není. Ozývají se i hlasy o tom, že je to celé z Phoenixovy strany do značné míry egoistická onanie. Na druhou stranu jsou tu i recenze, které film chválí za to, jak je skutečný a intimní a pravdivý. Těžko říct, jestli je to dost na to, aby chtěl jít člověk do kina.

O něco lépe se daří staršímu Affleckovi. Jeho The Town je prý poctivý thriller srovnatelný se staršími kousky Michaela Manna nebo nověji se Skrytou identitou. Affleck navíc prý evidentně hledal inspiraci u slavného seriálu The Wire a vyplodil dobrý film. Ale nic víc. The Town je údajně klasickou žánrovkou, která s ničím novým nepřichází a nabízí jen léty ověřená klišé. Na druhou stranu, kdy jsme v kině měli naposledy dobrý thriller?

Co se týče jednoho z největších oscarových favoritů Dannyho Boyla, tak o jeho 127 Hours se také mluví velmi dobře. James Franco je prý excelentní a režisér zvládá jak efektní akčně-horolezecké scény, tak i psychologickou pitvu hlavní postavy. Film však prý spíš získává body jako thriller a ne jako charakterová studie. Jako taková je totiž údajně spíš průměrný.

Tak na co z téhle čtveřice se těšíte do kina vy?