Ve studiu Universal to v posledních měsících nemají lehké. Jejich divoké finanční situaci sice trochu pomohl velký úspěch animáku Despicable Me, ani zdaleka ale nemohl vynahradit všechny bolestivé propadáky letošního roku. K těm se velmi brzy přidá i do nebes vynášená comicsárna Scott Pilgrim proti zbytku světa, která za první víkend vydělá něco kolem 11 milionů dolarů (film prý stál 80 - 90, ačkoliv studio trvá na 60), a ani budoucnost není pro Universal moc růžová.

Má tam totiž domov hned několik větších projektů, u nichž není jisté, zda se vůbec můžou zaplatit. Kdo ví, jak skončí Del Torova eRková vize románu V horách šílenství nebo Favreauovi Kovbojové a mimozemšťani. Universal má teď ale největší potíže s adaptací herních Lodí (aka Battleship) od Petera Berga. Té se obohatila zápletka o sci-fi prvek, aby se mohl projekt tvářit jako další Transformers (pozemská flotila si to rozdá s flotilou emzáků), do filmu už však nateklo alarmujících 200 mega. To i Bayovi roboti byli o 50 levnější.

Šéf Universalu se sice pokouší tvářit klidně a tvrdí, že Lodě v životě hrálo mnohem víc lidí, než má doma plastového Optima Primea. A proto vydělají. Tenhle argument je ale hodně slabý, což dokazuje to i tutlaná zpráva, že studio v červnu natáčení Lodí málem úplně zatrhlo. Film přeci jenom nedisponuje prodejným producentským nebo režisérským jménem, nehraje v něm hvězda první velikosti (Taylor "Gambit" Kitsch, Alexander Skarsgård a Rihanna sami o sobě nalákají do kin málokoho) a navíc okamžitě spadá do škatulky "dneska už se v Hollywoodu odklepne cokoliv...".

Berg tedy bude muset vytasit sakra epické trailery, aby měl o jeho námořnické válčení vůbec někdo zájem. A nezaškodilo by ani to, kdyby si po veleprůměrném Hancockovi vyžehlil svoji režisérskou pověst, díky čemuž by film mohl budovat na pozitivních ohlasech. Myslíte, že můžou dva roky vzdálené Lodě kvalitativně a finančně zabodovat, nebo na některé z těhle front cítíte obří průšvih?