V devadesátých letech jsme dostali Brutální Nikitu, Leona nebo Pátý element, pak už to ale s Lucem Bessonem moc veselé nebylo. Johankou z Arku dokázal, že Millu Jovovich nejde obsadit úplně do všeho (za tu odvahu se s ním ještě ten rok rozvedla), a pak už se raději uklidil k francouzsky mluveným filmům pro celou rodinu a produkování tun akčňáků rozmanitých kvalit. Teď je ale možná na obzoru jeho comeback, protože se zuřivě dožaduje pozornosti v Hollywoodu.

Má tři scénáře, se kterými obíhá velká studia, a to by v tom byl čert, aby nezamával úspěchem 96 hodin a nedostal na něco peníze. A co že tedy chce točit? Jeho prvním nabízeným projektem je romance, o které se zatím neví zhola nic. Besson ji ale napsal (společně s Davidem Marconim, scenáristou Nepřítele státu) a plánuje ji sám režírovat, což by po Angel-A, dvojité dávce Minimojů a nadcházející Adèle Blanc-Sec konečně znamenalo návrat k anglicky mluvené produkci. Možná trochu zamrzí, že nás nečeká něco kapku akčnějšího, ale to by nám měly bohatě vynahradit další dva scénáře.

Za americké peníze chce totiž Besson zrealizovat nedávno ohlášenou Columbianu, v níž bude Zoe Saldana likvidovat jednoho gangstera po druhém, dokud nenajde toho, který zabil její rodiče. Akční drama ze Střední Ameriky měl původně zabít Olivier Megaton (Kurýr 3), teď je ale šance, že si nějaké studio dupne a bude požadovat lepšího režiséra. Takže palec nahoru. Posledním, a možná nejzajímavějším Bessonovým projektem je potom drama The Lock-Out, které se má odehrávat ve vesmírném vězení. Ambiciózní nápad, jenž může skončit jako hrozná ptákovina? Pravděpodobně. Zatím ale budeme doufat, že si Besson do Ameriky dovezl to lepší, co doma ukuchtil. A po pár filmech raději nepláchne zpět do rodné Francie, odkud by v liché roky útočil se sequely Kurýra a v sudé s dalšími filmy o bílém taxíku. Nebo si myslíte, že už na víc nemá?