Když se v roce 1939 objevila Sněhurka a sedm trpaslíků od Disneyho, dostal film Oscara za inovaci. Robert Zemeckis příchod motion-capture technologie připisuje stejný význam a po Akademii chce, aby vytvořila speciální kategorii Oscarů, která by ohodnotila nejlepší motion-capture film. Což se v průběhu příštích let dost možná stane, protože se technologie dostává do toho bodu, kdy jsou filmaři téměř schopní dosáhnout fotorealističnosti (viz Cameronův Avatar) a podobných filmů bude vznikat stále víc. Jenže pokud se vůbec Akademie k podobnému kroku uchýlí, těžko to bude Zemeckis, kdo si zlatého plešouna odnese. Aniž by Avatara někdo viděl, už teď musí všem být jasné, že podobnou cenu by si zasloužil spíš Cameron. Nehledě na to, jak dlouho už mo-cap Zemeckis používá (Polární expres, Beowulf, teď Vánoční koleda 3D). Otázkou do diskuze ale je: Zasloužila by si motion-capture technologie Oscara? Je fakt, že se jedná o úplně jiný způsob filmařiny ...