Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Raimi a District 9 v Uruguayi


ikona
st39.6
district 9sam raimi
Napodobí jihoafrický zázrak v Uruguayi? 

Těžko říct, jestli chce Sam Raimi opravdu dát příležitost talentovanému filmaři, nebo si jen všiml možnosti slušného přivýdělku. Jeho produkční společnost Ghost House každopádně z vlastní kapsy zacáluje sci-fi Panic Attack, jehož předpokládaný rozpočet má být $30 - 40milionů. Což není málo vzhledem k tomu, že se jedná o celovečerní debut třicetiletého Uruguayce. Raimi zřejmě kuje pikle.

O původním kraťasu Panic Attack jste asi neslyšeli, na YouTube se z něj velký hit nestal, přesto si ale stačil vydobýt takovou pozornost, že se po něm začali ohlížet hollywoodští velikáni. Sam Raimi totiž nebyl první, kdo Federica Alvareze (imf by teď zvolal "Who the fu_k is Federico Alvarez?!") kontaktoval, jejich vize každopádně byly natolik podobné, že se Alvarez rovnou vykašlal na schůzky s DreamWorks, Foxy, Weinsteiny i Warnery. Za to dostal milión kapesného na rozepsání scénáře, spolu se ženou a několika dalšími spolupracovníky auta a byty v L.A., a půjde-li všechno dobře, za pár měsíců si bude moct na vlastní kůži vyzkoušet, jaké to je točit v Hollywoodu.

Pedantským zásahům studia se ale vyhne, Sam Raimi jde totiž ve šlépějích Petera Jacksona a Alvarezovi chce nechat volnou ruku, stejně jako režisér Pána prstenů nechal Neillu Blomkampovi, který ho za důvěru odměnil jedním z letošních nejvýdělečnějšícch filmů a hlavně jednou z nejoriginálnějších sci-fi posledních let: Districtem 9. Raimiho úmysly jsou průhledné, chce z Panic Attack udělat stejnou investici, jakou byl pro Jacksona film o kreveťácích. To znamená, že nechá debutanta přijít s originální vizí, která bude stát ve světle Transformers nebo Star Treku naprosto směšné peníze a většina výdělku mu pak půjde rovnou do kapsy. S nikým se nebude muset dělit. Celosvětově takové sci-fi, vezoucí se na vlně vzedmuté Blomkampem, určitě má šanci sto milionů vydělat, o videotrhu ani nemluvě. Investice je to tedy rozhodně chytrá.

Raimi tak hlavně dává impuls nadějným filmařům. Točte, buďte originální a dá-li YouTube, za pár měsíců si vás všimne někdo, kdo plně zafinancuje váš projekt snů. District 9 zjevně nebyl jediný takový případ. V případě Panick Attacku to ale má, troufnu si říct, jeden drobný háček. Původní kraťas je naprosto o ničem a stojí za starou belu.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace