Zatímco v Americe jsou tržby spíše vlažné a rychle padají, Evropa jako obvykle drží ničitele světů vysoko v žebříčcích a pomáhá mu zdolat půlmiliardovou hranici (film stál 200 milionů plus marketing). Tentokrát ale zjevně i díky tomu, že scénář chytře oťukává globální aspekt celé show. Na postavu ruského miliardáře, jeho pilota, milenky a dvou dětí zjevně ruský trh reaguje s otevřenou náručí. Za první dva týdny film v ruských kinech vydělal 30 milionů dolarů a o prvním víkendu zbořil všechny rekordy, které doposud držela Bekmambetova Denní hlídka. Podobně 2012 vymetá i čínská kina. Čínský lid je tu sice prvoplánově vnímán jako levná pracovní síla, ale zároveň také jako zachránce světa. Navíc jsou to právě dobrosrdeční Číňané, kteří pomohou hlavním hrdinům na palubu Archy. V čínských kinech se prý v poslední půlhodině tleská - každé zasalutování nebo věta utroušená v domácím jazyce přivádí publikum k šílenství.

Emmerich se navíc tímhle podbízením dostal za jindy nebezpečnou překážku, hradbu čínských cenzorů. Ti např. Mission: Impossible 3 těžce prostříhali a Temného rytíře ani nepustili do kin - holt když ve filmu rozbíjíte město na cucky a kradete na čínském území, máte utrum. Vzhledem k rostoucímu počtu čínských kin by příště mohly podobné "nerozvážnosti" filmaře mrzet. Jen doufejme, že se podle nich nebudou šít scénáře. To bychom se také mohli dočkat šikmookých verzí Iron Mana nebo Spider-Mana... Ale teď vážně, Emmerichův film jasně ukazuje, že publikum příznivě reaguje na důvěrně známé kulisy nebo už jen přítomnost svých krajanů. Hrát na tuhle kartu je však možné pouze v superstátech. U nás holešovická honička v G.I. Joe nadělala rozruch jen v recenzích, nikoliv v kinech. Ale třeba se na nás štěstí usměje a mimozemšťani jednou přistanou na Václaváku. Do budoucna je můžeme čekat alespoň u Moskvy nebo Pekingu. I to je předzvěst toho, že Hollywood možná začíná vidět dál než na špičku svého nosu, zvlášť když ten nos ucítí pořádný balík peněz.