Prozíravost Dwaynea Johnsona, zvaného The Rock, jsme tu chválili už několikrát. Samozřejmě s přimhouřeným okem a zaťatými zuby, protože nám pořád přijde škoda, že nadějný bijec ve velkém nemorduje záporáky, a namísto toho jen baví v komediích od Disneyho. Ale mějte mu to za zlé, když na akčňáky lidi prostě nechodí. Sám Rock to poznal, když mu propadlo Vítejte v džungli a Doom. Naopak disneyovský Game Plan uspěl a sympaťák z wrestlingového ringu se rozhodl, že bude preferovat nezávaznou tvorbu pro celou rodinu.

Zajistil si tím slušné živobytí, jak ukazuje nejúspěšnější premiéra týdne. Remake dětského dobrodružství Útěk na Horu čarodějnic s ním čachroval jako s největší hereckou hvězdou. Úspěšný start, vyčíslený na 25 milionů dolarů za první víkend, potěšil hlavouny od Disneyho, ale jinak nahrál právě Rockovi. A udělal z něj zas o chlup větší hvězdu. Ne že by měla tahle sci-fi vydělat balík, v Americe nejspíš nenahrabe víc jak 70 milionů. Jenže i to se v dnešní nejisté době cení.

Na druhé místo je naopak docela smutný pohled. Comicsoví Watchmeni na něm urvali jen 18 milionů za víkend, což znamená propad tržeb o bolestivých 67%. Navzdory výzvám scenáristů se na ambiciózní projekt podruhé moc nechodilo a Watchmeny potkal nesmírně rychlý sešup. Potvrdilo se, že šeptanda okolo filmu není zas tak pozitivní, jak by se mohlo zdát ze spokojených reakcí na internetu. Na síti holt jásá jen minoritní skupina, v níž převažují nad zástupci „prostého lidu“ fanboyové, co hltají každý trailer a plakát. Nadšenci zašli o prvním víkendu, o tom druhém už se kina nebezpečně vyprázdnila a Watchmeni padli (i po slušném otvíráku) definitivně na hubu.

Warneři si kvůli nim připisují hned z kraje sezóny neúspěch. Na film se chodí málo v Americe, ve zbytku světa jde rovnou o propadák, ponižovaný filmy typu Líbáš jako bůh. Fanoušky to samozřejmě bude dál motivovat k výkřikům o kultu, filmu pro budoucí generace a „nemainstreamové nekompromisní adaptaci“ (ehm). Warneři by na ně ale neměli brát ohled, protože čísla mluví jasně. Jejich úspěšnou strategii posledních měsíců nevyužili v podstatě jen dva filmy: Speed Racer a Watchmeni. Oba tituly přitom byly barevnou a hodně svéhlavou divočárnou, o což „běžný divák“ zjevně moc nestojí. Zato na civilně temné Batmany a Harry Pottery běhá s čím dál tím větší chutí. Spojte si jedna a jedna a dovtípíte se, jak asi budou vypadat – pokud vzniknou – další filmy se Supermanem nebo Justice League of America. Ano, nad barvičkami se smráká zas trochu rychleji…

Na trojce se představila druhá premiéra, The Last House on the Left. Wes Craven vzal znovu svůj starší horor a dohlédl na to, jak jej mladá krev zremakuje. Zvědaví na výsledek byli i hororoví konzumenti, kteří na vstupenkách utratili čtrnáct milionů. Pro srovnání, mnohem zvučnější Hory mají oči startovaly na patnácti milionech a dobelhaly se ke čtyřiceti melounům (mnohem úspěšnější Pátek třináctého utržil milionů 65 a Texaský masakr motorovou pilou rovnou 80). Značka The Last House on the Left tak slavná ovšem není, takže i celkové tržby okolo třiceti milionů musí střízlivé oko hodnotit jako solidní. Koneckonců rozpočet těžko přesáhl dvacet mega.

Na bramborové příčce dál řádí Liam Neeson v 96 hodin. Tržby znovu spadly minimálně, jen o 9%, což snad nemá v historii akčních filmů obdoby! Američané Neesona prostě žerou. A s jásotem určitě přijmou i plánovaný druhý díl.

Na pěti milionech odpadávají dva velké zimní hity, černošské melodrama Madea Goes to Jail (celkem 83 M) a oscarová pohádka Milionář z chatrče (132 M).

I na dalších pozicích dojíždějí jen staří známí: O Paulu Blartovi (137 M), romantice Až tak moc tě nežere (89 M) a úspěšném animáku Koralína a svět za tajnými dveřmi (69 M) jsme psali tolikrát, že si člověk už prostě musí přát, aby s nimi za týden konečně zametly novinky.

Stačí když budou jen o chlup úspěšnější než propadák Miss March. Komedie o dvou mladících, kteří chtějí omrknout „zajíčky“ z Playboye podtrhla prokletí teenagerských komedií posledních několika měsíců. Propadl Sex Drive, propadla i cheerleaderská veselice Fired Up, teď vyhořela i Miss March. Desáté místo za dva miliony se rovná naprostému fiasku.

Kompletní žebříček zde.

Za týden jde do kin divoká triková sci-fi Knowing, rozesmát publikum má za úkol „bromedie“ (=„bratrská“ neboli kámošská komedie, terminus technicus) I Love You, Man a neúspěšnou sérii Clivea Owena se pokusí přerušit nový film Tonyho Gilroye s názvem Duplicity.