Určitě se to dalo čekat. Komplikovaný, úmorně dlouhý a v jistém směru nemainstreamový (v jiném naopak příliš mainstreamový) comics mohl těžko zopakovat zázračné tržby 300. Digitální bitva u Thermopyl, natáčená kompletně před modrým plátnem, stála pouhých pětašedesát milionů dolarů, celosvětově přitom v kinech nastřádala 456 melounů. K tomu tržby z DVD a z televize… a nebylo třeba nikomu vysvětlovat, proč hladoví producenti znovu zapřáhli Zacka Snydera do další comicsové adaptace.

Jenže Watchmeni jsou složitější. Jejich trailery nebyly tak úderné, jejich rozpočet byl skoro trojnásobný (BOM nakonec udává 150 milionů dolarů), na světě navíc existují i stravitelnější látky než dvouapůlhodinové filmy s nahými modrými superhrdiny. Watchmenům sice nahráli kinaři, kteří vpustili film do rekordně široké distribuce (žádné eRko dosud nešlo do 3611 kin), leccos slibovaly i vysoké předprodeje. Jenže nakonec se tyhle předpoklady podařilo zpeněžit „jen“ za 55 milionů dolarů z prvního víkendu. Je to sice třetí nejvyšší březnový opening a šestý nejúspěšnější start eRkového filmu, ale u Warnerů i tak musí být malinko zklamaní.

Ambiciózní comicsová adaptace totiž nemíří dost vysoko na to, aby v kinech vydělala. Ale nemíří ani tak nízko, aby na ní producenti výrazně tratili, minimálně v delším časovém horizontu. Americké tržby se pravděpodobně zastaví někde na 130 - 140 milionech a ani tržby ze zbytku světa zřejmě nebudou megalomanské (první údaje hovoří o menším zájmu než v Americe). Do plusových hodnot se Watchmeni rozhodně nedostanou, navíc jim akutně hrozí, že v příštích týdnech budou rychle padat (film se sice fandům líbí, ale těžko okolo něj vznikne nějaká komerčně plodná šeptanda). Tvůrci tak budou zvědaví hlavně na tržby za DVD, Blu-raye a avizovaný Director´s Cut, jež by odvážný projekt mohly finančně trochu zvednout.

Přesto je Watchmeny třeba ocenit. Kdekoho nadchli a k tomu sestřelili z první pozice melodrama Madea Goes to Jail od Tylera Perryho. Druhé místo za osm milionů navedlo tuhle pekelnost na průběžných 76 mega, naštěstí už ale nestraší na místě nejvyšším.

I o svém šestém víkendu se „na bedně“ udržel Liam Neeson. Jako řezník z 96 hodin má neskutečnou výdrž a na kontě prozatímních 118 milionů dolarů. Hit zimy přitom stále neztratil dech, pár týdnů si v top desítce ještě odkroutí.

Rychleji než 96 hodin kupodivu klesá Milionář z chatrče. Vrcholu už dosáhl díky Oscarům a nečekaných 125 milionů už snad ani nepotřebuje dále rozmnožovat. Má vystaráno. Už dávno je Boyleův triumfátor hrozitánským úspěchem.

Konečně na pětce je nečekaný vytrvalec, sekuriťák Paul Blart, jenž si z obchoďáku vyšel už ke 133 milionům dolarů jen z amerických kin.

Absence dalších premiér způsobila, že druhá půle žebříčku jen nudí. Až tak moc tě nežere, Coraline a Báječný svět shopaholiků dohořívají, přitom zatím není nikdo, kdo by je mohl odehnat z první desítky.

Až na devátém místě se klube něco zajímavějšího – vlažný zájem o 3D koncert Jonas Brothers podtrhl tragický druhý víkend, kdy disneyovští pumprlíci propadli o 77,7% na necelé tři miliony a stali se patnáctou největší rychlokvaškou filmové historie. Jonášové utrží sotva dvacet milionů – v porovnání s Hannah Montanou a Muzikálem ze střední je to jedním slovem výsměch!

Desítku uzavírá teenagerská blbina o roztleskávačkách Fired Up.

Kompletní výsledky zde.

Příští víkend bude konečně trochu napínavější. Hororový remake The Last House on the Left představí Wes Craven, na rodiny zacílí The Rock v dobrodružném Útěku na Horu čarodějnic a nepropadnout zkusí bláznivá komedie Miss March.