Pochvaly a pohlavky si získaly na frekvenci MovieZone FM docela slušnou popularitu, proto nastal čas oprášit jejich formát a vyrukovat s ním mezi písmenka. Systém zůstává stejný. Jednou za měsíc (či dva) budeme rozdávat červené a černé puntíky, na vás bude s námi souhlasit nebo hlasitě protestovat. Kdo nám padl do oka tentokrát?

Cival

Pochvala: Nadáváme nad úpadkem parodií. A ani vlna různých exploitation filmů (poct a celovečerních citací) nás příliš nerajcuje. Necenzurovaný trailer na snímek BLACK DYNAMITE, jenž bude s mrzkým rozpočtem oscilovat mezi žánrem blaxploitation a parodií na něj, mě proto docela potěšil. Nečekejte bombu, ale prostě jen stylovou zábavu od lidí, co ví, co žánr obnáší. Snad brzy na DVD.

Pohlavek: Vztyčený prostředníček tentokrát patří společnosti HCE, resp. vzdělanci v jejich řadách, jenž věděl, že Tony Jaa je ten chlápek z Ong-Baku. A když přišlo na trh konečně Tom Yum Goong, vyrobil z něj Ong-bak 2. Zvláštní kombinace hamižnosti a neúcty k tvůrcům tak zplodila další úchvatný nepodarek na poli českých překladů, jemuž se může rovnat snad jen Sám doma a bohatý (jenž též neměl se slavnou sérií společného nic vyjma hlavního hrdiny). Kardinální otázkou zůstává, jak moudrý distributor pojmenuje právě dokončovaný film jménem... ano, Ong-bak 2. Udělá z něj trojku?

imf

Pochvala: Za dabing u Madagaskaru 2. Většinou na dabingy sypeme sprostá slovíčka a posíláme jejich autory do horoucích pekel. Oprávněně... mizerný překlad (ten poslední dobou svazuje jazyk i kinotitulkům), zuby vylámané na idiomech (ehm... najděte si to ve slovníku) a Jan Maxián v některé z hlavních rolí. Jenže čas od času to všechno klapne a bylo by nefér se o tom nezmínit. Dabing u animáků má většinou lepší šanci na úspěch. Sice přebíráte žezlo od slavnějších kolegů, ale renderovaná škatulka nabízí víc možností uchopení. A v Madagaskaru se to povedlo náramně. Sám jsem film, napoprvé zhlédnutý v originále, tak nějak odstřelil, protože mi připadal dětinský (nikoliv dětský!) a rozbředlý, ale na podruhé s českým dabingem moje srdce zjihlo díky dobrým nápadům a především moravské dvojici Jelimán a Maurice. Ti kluci pro sebe opět ukradli celý film a pravidelně mě rozesmávali na celé kolo. Nebojím se to přiznat, dabing u Madagaskaru 2 prostě na jedničku s hvězdičkou (naposledy jsem měl podobný pocit u Kouzelné romance). Víc takových.

Pohlavek: Za nesmrtelnost některých filmových a televizních sérií. Stačilo se mrknout na trailer k Ace Ventura Jr. a člověk věděl, že to jde s Hollywoodem zas od desíti k pěti. Resp. znovu si to potvrdil. Tohle opravdu není ojedinělý povzdech, stačí si vzpomenout na zprávy o třetím xXx. Zatímco těm direct to video sequelům se občas potutelně smějeme (v českých končinách zdaleka nenapáchají tolik škody), snaha Vina Diesela znásilnit starou a ve výsledku neúspěšnou sérii je poněkud k pláči. Co je horší než vynucený remake či sequel filmu na který už se stejně zapomnělo? Snad jen další restart televizního Knight Ridera. Producenti natočili pilotní díl a všichni ho strhali. Pak natočili pár epizod úplně "jinak" a všichni je strhali. Teď to prý zkusí znovu úplně jinak (v půlce série, ovšem se stejným hlavním hrdinou i autem). Nerad to říkám, ale tohle je jasný případ na utracení. Některé značky jsou sice zdánlivě nesmrtelné, ale z úcty k Davidu Hasselhoffovi doufám, že nový Knight Rider už moc kilometrů nenajezdí.

p.s. Na nového Terminátora se samozřejmě těším. :)

k0C0UR

Pochvala: STALLONE se na stará kolena probral a hodlá našim generacím plnit vlhké sny. Zpráva o obsazení sebe sama po bok Jasona Stathama, Jeta Li a nedávno přibyvšího Dolpha Lundgrena zní jako něco, o čem si ještě děti našich dětí budou vyprávět ve škole. Škoda, že do toho nešel na stára kolena i Schwarzenegger – to by byl komerční potenciál! I tak se ale na Expendables samozřejmě těšíme, přestože z toho pořád může vylézt průser jako hrom. Otázkou číslo jedna totiž zůstává, jak moc je Stallone schopný režírovat, pokud zrovna nejde o rozloučení s osmdesátkovými akčními ikonami, které hrají tak trochu na efekt. A jestli se mu z tohohle setkání podaří vymáčknout maximum nebo šanci promarní. Historie by si pak určitě ráda rýpla, že měl stařík zůstat u důstojných pomníků dvou výrazných R a odejít tak se ctí.

Pohlavek: Možná to vypadá, že si tu hůl na psa jménem VILLAGE CINEMAS z nějakého zvrhlého důvodu potřebuju najít za všech okolností, opak je ale pravdou. Velmi rád bych už v tomhle směru konečně přešel od pohlavků k pochvalám, situace však opět velí takto. Důvodem je premiérová čtvrteční projekce Bonda, kde promítač opět zaspal a klasický scénář „rozsvíceno na trailery – zhasnuto na film“ z nějakého neznámého důvodu obrátil, takže: a) lidé dobíhající během trailerů (a že jich byla samozřejmě většina) začali v rámci všudypřítomného šera vydávat roztodivné zvuky – zejména při pokusech nepřerazit se o nejbližší schod a najít v té tmě „probohakdetosedímehihi!“. Na pět minut nastal v sále naprostý kolaps b) úvodní patnáctiminutovka QoS je prostě a jednoduše suchá, když vám do obličeje svítí světlo a nedokážete myslet na nic jiného než aby ho vypnuli (i proto, že lidi nahlas pískají). Řadu za námi vyplnila skvadra anglicky mluvících diváků – zaslechl jsem cosi o tom, že kdyby se tohle stalo u nich, vrací se po filmu vstupné a promítač má okamžitě padáka. Vedení Village Cinemas (nebo kdokoliv) nepřijde ani s omluvou. Inu, jiný kraj, jiný mrav.

Mr. Hlad

Pochvala: Jako Liberečák nemůžu jinak a automaticky budu chválit společnost CINESTAR za to, že se rozhodla v severočeské metropoli otevřít pořádné kino. Několik let to vypadalo, že budou tři obchodní centra závodit a snažit se otevřít kino jako první, nakonec se tak ale z různých důvodů nestalo a jediný, kdo tak zůstal ve hře, byl právě Cinestar. Mám z něj radost a i když lístky stojí pochopitelně o něco víc než ve starých kamenných kinech (která ke konci roku podle všeho končí), osm sálů, více než 1 200 míst k sezení, parádní obraz i zvuk a především fakt, že člověk nemusí měsíc čekat, než dostane možnost film vidět, jsou k nezaplacení. Takže dík. A brzy by se v Liberci měla dokonce objevit i konkurence.

Pohlavek: Pohlavek možná trošku překvapivě míří k té samé společnosti. Je mi jasné, že CINESTAR teprve nedávno nabral zaměstnance a celé kino se tak trošku ještě testuje a vychytávají se problémy, ale během mých čtyř návštěv se muselo v sále mezi reklamami a samotným filmem dvakrát rozsvěcovat a promítač musel volat nadřízeného (seděl jsem v poslední řadě přímo pod promítačkou, takže jsem vás slyšel!). Krom toho je dle mého laického názoru hodně blbý nápad mít v pondělí, kdy jsou všechny lístky až o čtyřicet korun levnější a promítá se Quantum of Solace, v provozu jen jednu kasu a ještě na ni poslat brigádnici. Moje cynické já se sice smálo té stohlavé frontě za mnou, ale v pořádku to rozhodně není. Pořád je tedy co vylepšovat.

st39.6

Pochvala: NOČNÍMU FILMOVÉMU KLUBU NA DVOJCE. Já vím, tak trochu sázka na jistotu, Noční a "normální" filmový klub si ale pochvalu jednoduše zaslouží, takže jednou na to přijít muselo. Kde jinde vám rozsáhle připomenou filmografii Woodyho Allena nebo Akiry Kurosawy? A když už si stěžujeme na nenápaditý Hollywood, co takhle nezávislé produkce a filmy malé tělem, ale velké duší? Třeba nedávný Přednosta s Peterem Denklagem mě potěšil víc, než cokoliv jiného za posledních pár měsíců. Není nad filmy, které možná vaši neznalí spolužáci nebo kolegové označí za intelektuální, nudné a já nevím jaké. Přitom si u nich člověk odpočine často víc, než u nějakého nařachaného blockbusteru. Prostě mají duši a já jsem moc rád, že nám je "dvojka" alespoň občas pustí.

Pohlavek: KOMIKSOVÝM ADAPTACÍM. Na MovieZone nám už pomalu nadáváte, že se jim pořád věnujeme. Když ono se jich ale v Hollywoodu objevuje takové množství! Byla by škoda vyhnout se tak populárnímu tématu. I mě samotného - velkého to fanouška rozpohybovaných komiksů - už ale pravidelné dávkování novinek o superhrdinech začíná unavovat. Je mi jasné, že na většinu marveláckých filmů budeme vzpomínat v dobrém, jednoduše proto, že studio pro jejich vznik dává dohromady tak podivné kombinace, že to jinak než dobře dopadnout snad ani nemůže. V tomhle komiksovém boomu ale Hollywood zapomíná, že nejen z obrázkových čtení je divák živ. Při zpětném pohledu na tento rok a věštecké vizi roku příštího vidím jen osvědčená jména tvůrců nebo sérií, knižních a právě komiksových adaptací - pro originalitu a otevírání dvířek nadějným nováčkům jako by nebyl prostor. Komiksy mají z těchhle jistot snad největší komerční potenciál a tak se jich bude objevovat prostě víc a víc. To by mě zajímalo, jestli bude současná generace vzpomínat na Wolverina stejně, jako ta osmdesátková na Van Dammea. Mně nezbývá, než  si postěžovat na Hollywood, který už není schopný přijít s něčím pořádným (a když už s něčím takovým přijde, většinou se na to marketingově vybodne) a jít o dveře dál.