Pro dosud problematické YouTube je to jistě důležitý krok - vždyť to není tak dlouho, co tento videoserver čelil žalobě firmy Viacom o miliardu dolarů. S autorskými právy si holt není radno zahrávat, pro oblíbenou síť se sdílenými videi je tak smlouva s MGM názorným příkladem, že to jde i po dobrém. MGM tu začne zveřejňovat celé své katalogové filmy volně ke sledování. Jaký je v tom háček? Žádný, pokud se smíříte s tím, že vám budou kolem filmu skákat reklamy a že samotné video je velké jak poštovní známka, můžete si v klidu užít třeba Sedm statečných nebo Neprůstřelného mnicha bez jakýchkoliv poplatků. MGM tu samozřejmě nezveřejní okamžitě všechny své filmy, ale postupně se jich bude objevovat on-line stále víc - a pokud se nějakému na web nebude chtít, zastoupí ho krátká ukázka, jako to už několik měsíců dělá Lionsgate (to má na YouTube vlastní kanál s trailery). MGM si od toho slibuje zvýšení zisků a hlavně se divákům připomene, což - přiznejme si - celkem potřebuje, i když teď spadá pod Sony. Jako správný fajnšmekr bych samozřejmě nějaké YouTube nejradši poslal ke všem čertům a vyhnal vás do mrazu na cestu do videopůjčovny, ve stavu nouze je ale příjemné odskočit si k MGM na filmovou ochutnávku zdarma. Bonda ale nečekejte.