Steven Soderbergh sice patří mezi trošku divné režiséry a polovina jeho filmů se kinům prakticky vyhne, protože jsou pro obyčejného platícího diváka až příliš divné, ale když chce natočit něco zajímavého, přístupného a normálního, většinou to stojí za to. Umí sympatické filmy jako Dannyho parťáci, osobité kriminální životopisy stylu Erin Brockovich, zvládl i romantickou detektivku Zakázané ovoce a především drogovou kroniku Traffic: Nadvláda gangů. Díky poslednímu filmu získal před sedmi lety Oscara a jeho kolegové si domů odnesli další tři. Nedávno se navíc do kin dostal ambiciózní dvoudílný životopis Che Guevary, z něhož by nějaká ta cena také při troše štěstí mohla být.

I přes to se však Steven Soderbergh rozhodl k drogovému tématu vrátit. Spolu se scénáristou Peterem Buchmanem, jenž napsal již zmíněný životopis největšího revolucionáře všech dob (a Eragona), hodlá produkčně zaštítit drama s názvem Making Jack Falcone o muži jménem Joaquin Garcia. Ten pracoval pro FBI a jeho úkolem bylo vetřít se pod pseudonymem Jack Falcone mezi drogové gangy. Svou práci odváděl výtečně a dokonce se stal i „členem rodiny.“ A když už mělo FBI dost důkazů, všem zatnul tipec. Garcia byl ve svojí profesi nejlepší a dokázal si vytvořit několik falešných identit a ani rozdílný etnický původ gangů pro něj nebyl překážkou. Zkrátka materiál pro herce, který chce Oscara. Tahle kombinace filmů Traffic a Krycí jméno Donnie Brasco by zkrátka nemusela dopadnout špatně.