Bylo by zbytečné se hned zkraje navážet do Quentinovy střízlivosti, takže si pojďme hezky v klidu rozebrat, co asi jeho (a Weinsteiny) vedlo k tomu, že jeho nový trhák se nejmenuje Inglorious Bastards, ale IngloUrious BastErds, což z něj dělá nejdivnější název od dob Řbitova domácích zvířátek a Hledáme Ydol. "Oficiální název" je potvrzen hned z několika zdrojů a i když může být pouze pracovní, logicky se ptáme, co Tarantina k podobným kouskům vede? Neustálá snaha šokovat? Tak nějak jsem očekával, že Weinsteini (nedávno v podstatě vyhození od MGM) půjdou s Quentinem na kafe a řeknou mu, aby přestal blbnout a natočil další Pulp Fiction. Alespoň jednou, aby všichni vydělali nějaký prachy. Ale co já vím, třeba je teď v módě zkomolit filmu jméno pár dní před začátkem natáčení a pak se jemnými korekcemi prokousat k názvu úplně jinému. Ostatně nedá mi to, aby si neohřál polívčičku, ještě před pár lety nám Tarantino tenhle film maloval trochu jinak. Parta naštvaných, po zuby ozbrojených hláškařů s obrsvaly a rejstříkem, ze kterého fanoušci akčních filmů roztávají blahem. A nakonec jsme dostali Brada Pitta a partu usmolených hvězdiček ze starších tarantinovek. Zápletka s židovským komandem, co si dává nácky k snídani, sice nezní nejhůř, ale proč zrovna Pitt?

A teď se neptám režiséra, ptám se herce. Co ho vede k tomu, že vsadil právě na komerčně chromého Tarantina? Napadá mě jen doplňování seznamu "Režiséři se kterými chci točit", případně zoufalá touha vypadnout z dětmi přeplněného domova někam mezi lidi. Po Pittově poloze dokonalého blbečka v Coenovic mozaice Po přečtení spalte bych se přikláněl k první možnosti, ale tak nějak nevím, jestli má ještě Quentin na to, aby z Brada udělal hláškující mašinu (ty svaly už by tam tak nějak byly). Kdo mu bude přihrávat, když Michael Madsen i Christopher Walken zůstali doma? Že by Eli Roth? A proč se, sakra, pořád na něco ptám. Jediný, co jsem z toho filmu zatím viděl, byla dřevěná chatka na opuštěném německém kopečku. Takže to necháme chvilku proležet. Teda uležet. Nebo co. :)