Někdo v tom uvidí prostý úpadek slavnostního ceremoniálu, jiný cestu do pekel, ale fanoušci filmových trailerů mohou nasadit široký úsměv. Každoročně čekají na americký Super Bowl, aby si užili ty nejlepší a nejdražší televizní reklamy, mnohdy sestávající z upoutávek na hollywodské blockbustery. Teď už ale nemusíme čekat na fotbalový vrchol sezóny, stačí se zúčastnit předávání Oscarů.

Sledovanost tohoto filmového svátku v posledních letech povážlivě klesá a tak se producenti odhodlali k menším ústupkům. Poprvé od roku 1953 (první televizní přenos z Oscarů) tak budou moci být během oscarových přenosů vysílány i filmově laděné reklamy (=trailery). Rozhodně to nebude zadarmo a kromě tučných balíků si musí studia připravit ukázky vyhovující přísným pravidlům. 

* Film musí mít premiéru později než v dubnu (tj. není dovoleno poutat v době přenosu promítané trháky nebo ty, co jsou právě za humny).

* Žádná pokračování filmů, které se v aktuálním vyhlašování ucházejí o Oscara.

* Každé filmové studio může promítnout jen jeden film (i když v pravidlech je "distributor", takže se to pravděpodobně bude nějak chytře obcházet).

* Ukázka musí být celosvětovou premiérou.

Poslední ročník (předávání proběhlo letos v únoru) sledovalo "pouhých" 32 milionů lidí, což byl historicky nejhorší výsledek. Producenti se musí snažit show příště nakopnout. Tentokrát se částečně mohli zaklínat chmurnými důsledky stávky scenáristů, která skončila jen pár dní před ceremoniálem, ale další ročník bude klíčový a proto se musí "rejžovat". Jak moc? Za třicetivteřinový reklamní spot si televizní stanice ABC letos účtovala 1,8 milionu dolarů.