V Electronic Arts, videoherní superfirmě, která se po vzoru hollywoodských studií soustředí hlavně na sequely a osvědčené žánry, jdou na to od lesa. Proč vlivným filmařům podsouvat vlastní projekty na adaptace, když to mohou všechno převrátit naruby. Zack Snyder (300, Watchmen) teď právě "letí" a tak ho EA oslovili, jestli by pro ně nechtěl navrhnout tři herní projekty. Dostane velmi štědrý rozpočet a možnost ventilovat své nápady. Na hrách bude vydělávat EA, ale kdyby si Snyder chtěl kteroukoliv z nich zfilmovat, nebude už ho to stát ani cent a velká část zisků z případné adaptace připadne jemu.


Je to velmi lákavá smlouva, tak trochu v duchu dohody z roku 2005, kterou EA uzavřeli se Stevenem Spielbergem. Výsledkem byla letos na jaře puzzle hra Boom Blox (Nintendo Wii), kterou asi v kinech jen tak neuvidíte, ale recenzentům se celkem líbila. U Snydera je ovšem pravděpodobnost následné spolupráce na ose monitor-plátno o dost vyšší. Jeho filmy ostatně vypadají tak trochu jako počítačové hry a vzhledem k jeho věku je slušné riziko, že si bude chtít v režii těch nejlepších vyrobit svého Dooma nebo Mortal Kombat. A pak si ho ještě natočit, aby oslovil i generaci bez joypadu pod polštářem. Ostatně kdo z nás, "pamětníků", by takové možnosti odolal? U EA se tahle lišácká strategie přesně kryje s novými trendy - např. očekávaná 3D hitovka Mirrors Edge se objeví kromě všech herních platforem i jako comics a možná i jako animovaný seriál. Už jim prostě neutečeme.