V Televizních tipech jsem včera naznačoval, že Mickey Rourke zažil víc comebacků než John Travolta, ale teď to vypadá, že se John opět dostane do čela žebříčku. I když se mu komerčně docela zadařilo s rodinnou komedií Divočáci, drsně tam nevypadal ani omylem. A protože chce ještě na stará kolena pár lidí dostat svým cool zevnějškem, šel za opravdovými odborníky. Těmi, co sice píší hloupé scénáře a točí hloupé filmy, ale sem tam se jim povede do evropské kinematografie propašovat kýbl stylu pančovaného adrenalinem. Namířil si to přímo pod eiffelovku. 

Na nejslavnější francouzskou dominantu míří kamery Hollywoodu i domácí produkce tak často, že z toho musí samým studem reznout. Tolik pozornosti... ale vždyť si to konec konců zaslouží! Recenzi 2 dnů v Paříži vám přineseme večer, o něco delší návštěvu Liama Neesona zrecenzoval Kocour. Akční jízdu kurýrovských parametrů (ale přesto evokující především francouzskou drsnou školu Alaina Delona a dalších naštvaných hrdinů) režíroval Pierre Morel. Původní profesí kameraman (Kurýr, Utržený ze řetězu), pod Bessonovým dohledem ovšem nastupující režisér. Okrsek 13, ve kterém se to hemžilo parkourovými přeborníky, ještě neměl ten správný drajv, ale s 96 hodinami Morel uhodil hřebíček na hlavičku. V jeho novém filmu ovšem číslovka chybí. Ne tak John Travolta.

Ve špionážním thrilleru From Paris With Love si zahraje i britský hezounek Jonathan Rhys Meyers (Match Point, Tudorovci). Děj je veskrze primitivní, ostatně Besson seká jenom premisy, které se pak na place rozepisují do akčních diagramů: Řidič zachraňuje čínskou dívku ze spárů obchodníků s lidmi (Kurýr), policista a gangster musí společně odvrátit hrozící katastrofu (Okrsek 13), tatínek jede zachránit svou dceru ze spárů obchodníků s lidmi (96 hodin), menší prostitutka a větší prostitutka musí společně odvrátit hrozící katastrofu (Sexy Pistols). O čem je From Paris With Love? Uhádli jste: Tajný agent (Travolta) a pracovník americké ambasády (Rhys Meyers) musí společně odvrátit hrozící katastrofu. 

Za 55 milionů dolarů toho ale může dost vybouchnout a filmu se dočkáme napřesrok, protože se právě teď točí. Francouzi holt nenechají kamery odpočinout (ty ze třetího Kurýra ještě nevychladly), ostatně Bessonův moloch souběžně natáčí i Okrsek 14 (s původním obsazením a novým režisérem).