Jsou malé-velké filmy na které se celkem těším, protože se z nich může vyklubat něco výjimečného. A jsou produkce, které už po první klapce zavánějí průšvihem. Babylon A.D. je bohužel průnikem obou kategorií. Zápletka otírající se tématicky o Potomky lidí, sympaťák Vin Diesel v hlavní roli a nevyzpytatelný Francouz Matthieu Kassovitz za kamerou. Ten už během natáčení v Česku přešvihnul rozpočet i rozvrh a tak nakonec musela snímek zachraňovat pojišťovna, když se začaly vršit dluhy. Foxové pak pro jistotu režisérovi snímek sebrali a dodělali ho na koleně. V případě Hitmana (taktéž euroamerická produkce) se klepy o radikálním přestříhávání ukázaly býti liché, stejně tak humbuk kolem sporů ohledně Hulka velmi rychle utichl po oficiálním vyjádření obou stran. Kassovitz ovšem necouvnul a nikdo tu nezametl hádky pod koberec.

Horlivý Francouz se prostě sebral a místo povinných tiskovek odfrčel do vilky na jednom z ostrovů v Karibiku. Na studio udělal dlouhý nos a ještě předtím stihnul všem vzkázat, že "nakonec z toho vyšla taková zbytečně brutální a tupá pitomost, místy připomínající to horší ze seriálu 24 hodin". Silná káva. Stejně jako ministr v Mission: Impossible se Kassovitz od snímku distancuje a Foxům tak zůstává pouze nažhavený Vin Diesel pro kterého je Babylon jednou z mála šancí, jak restartovat kariéru (větší šance má samozřejmě se čtvrtým Rychle a zběsile, ale to bude aktuální až za pěkných pár měsíců). Prostě musí divákům připomenout, že pořád existuje. Poslední hit měl v roce 2005, jestli tak ovšem chcete infantilního Ochránce titulovat. Faktem je, že vydělal solidních 200 milionů celosvětově a to se počítá. Foxové doufají v otvírák podobný Stathamově Rallye smrti (tA edy někde kolem 12-13 milionů za víkend), což ovšem předem zpochybňuje šance na to, že se bezmála osmdesátimilionový snímek zvládne zaplatit. A Kassovitz asi bude muset doufat, že mu ve Francii ještě někdo sežene práci, protože po tomhle hollywoodském bolehlavu se mu budou studia vyhýbat jako čert kříži.