Pochvaly a pohlavky si získaly na frekvenci MovieZone FM docela slušnou popularitu, proto nastal čas oprášit jejich formát a vyrukovat s ním mezi písmenka. Systém zůstává stejný. Jednou za měsíc (dobře, protentokrát rovnou za dva... prázdniny vezmem zaráz :-) budeme rozdávat červené a černé puntíky, na vás bude s námi souhlasit nebo hlasitě protestovat. Kdo nám padl do oka tentokrát?

Cival

Pochvala: Hledím na promo k New York, I Love You, na fotky z natáčení dvojky Transformerů (kde bohorovně potahuje z cigarety, nedbajíc o Megan Fox po pravici :-) i na super ukázky na Oko dravce, a ptám se: Zdá se mi to, nebo bude SHIA LaBEOUF za tři roky opravdu největší hvězdou Hollywoodu? Pořád bych to tomu klukovi přál...

Pohlavek: Nejsem naivní. Tuším, jak to funguje ve velkých korporacích, tím spíš ve filmových studiích, kde se sráží žraloci byznysu s filmaři, co si myslí, že celý svět čeká na jejich vize. Proto mě automaticky nenaštvává, když je od Punishera odstavena Lexi Alexander, a nepřekvapuje, že si Mathieu Kassovitz nemůže při natáčení drahé sci-fi Babylon A.D. rozhodovat podle sebe. Nepomáhá to (obvykle) filmům, ale co... takhle to zkrátka funguje už několik dekád. Co mě ale zaráží jsou MEDIÁLNÍ TANEČKY, které studia okolo svých nepovedených filmů dovolí. Lexi demonstruje před celým světem svou nespokojenost, Mathieu řekne těsně před premiérou rovnou, že jeho film stojí za starou belu. To jsou v právních odděleních sakra tak neschopní, že do smluv nevecpou klauzule zabraňující jakémukoliv vynášení informací a jakékoliv kritice? Svoboda projevu je hezká věc... ale v dobře uspořádaném světě milionů pro ni není místo. Hollywood se to asi rozhodl změnit. :-) 

imf

Pochvala: TOMU CRUISEOVI. Ten kluk se chce vrátit. Jeho cameo v Tropické bouři je ten nejšílenější a nejlepší štěk od Magnolie a i když z toho zřejmě nebude oscarová nominace (leda že by akademikům někdo přes noc vyměnil v mozku pojistky), vřele doporučuji všem zlým jazykům. Bez Mission: Impossible 4 se sice Tomík na vrchol nevrátí, ale bez ohledu na jeho mediální image je vidět, že má pořád smysl pro humor. Nebo je prostě pošuk s komplet papírem na hlavu. Ať je to jakkoliv, dokázal mě pobavit tak, že se o tom Willu Ferrellovi nezdá ani ve vlhkých snech. Stillerovo šťouchání do Hollywoodu už je trochu slabší, ale tváří v tvář bezzubým sázkám na jistotu určitě potěší. Jen škoda, že komerčně se spíš než o bouřku jednalo o krátkou přeháňku. Chci víc ústřelů, ať už se jedná o přehrávajícího Downeyho Jr. v Iron Manovi, zpívajícího Pierce Brosnana nebo naplno fuckujícího Cruise.

Pohlavek: WARNERŮM ZA TERMÍNOVÉ TANEČKY. Pottera odpálili do sousední galaxie, nevědí si rady se Supermanem a jejich rozvrh na rok 2010 vypadá jako sraz pamětníků třicetileté války. Kde nic, tu nic. Je jasné, že nikdo prostě nepřizná, že něco podělal, ale ve světle posledních událostí už těmhle veteránům nevěřím ani nos mezi očima. Dát Hobita do pracek Warnerům je jako nechat tříletého prcka žónglovat se zapálenou benzínovou nádrží. Nic dobrého z toho nekouká. Navíc všechny ty přehmaty elegantně zamáznou hláškou "Temný rytíř vydělal miliardu celosvětově!", která bude zabírat celou úvodní stránku výroční zprávy. Štěstí přeje připraveným? Warneři dokazují, že každé pravidlo má alespoň jednu výjimku. Bohužel.

k0C0UR

Pochvala letí k tvůrčímu TÝMU KOLEM SNÍMKU TROPICKÁ BOUŘE. Trailery vypadají naprosto zběsile a skoro všechny zámořské ohlasy poukazují na to, že si filmový fanoušek užije dosytosti všech možných i nemožných narážek na všechny možné i nemožné filmy. Jenom za to se ale pochvala neudílí :). Podstatou ovací, které si Tropic Thunder zaslouží, jsou naprosto šílené a šíleně stylizované webové stránky, ze kterých se po troše toho hledání dostanete i na stránky třech hlavních charakterů. Ne Stillera, Blacka a Downeyho, nýbrž herců, které hrají v Tropické bouři (Tugg Speedman, Kirk Lazarus, Jeff Portnoy). Všichni mají na webu svou kompletní fiktivní biografii a filmografii včetně posterů, trailerů (ne že by šel nějaký spustit ale vypadá to dobře ;) a některé tyto fiktivní filmy mají dokonce zase své vlastní webové stránky! A celé je to vtipné až na půdu - nejvíc mě pobavilo Satan’s Alley s gay Tobey Maguirem v průčelí „klíčové dírky“ – klikejte na trailer. Ano, tady si skutečně někdo vyhrál… A aby toho nebylo málo, na iTunes byl uvolněn dokument s názvem Rain of Madness, který (pro bránici) devastujícím způsobem uvádí vše kolem „pekelného vzniku“ Tropické bouře včetně spousty fiktivních dialogů s fiktivními herci o fiktivních okolnostech a… asi tušíte sami, jak to vypadá ;). Pokud máte účet na Apple Store, určitě stojí za vidění!

Pohlavek: Jelikož mi kolega st39.6 za pět minut dvanáct vypálil rybník s jediným momentem letošního léta, který mi ležel v žaludku a protože ani mé oblíbené nadávání na Village Cinemas nemůžu opětovně provařit (jednoduše proto, že jsem tam za celé léto nebyl :-), necháme to tentokrát bez pohlavku. Počkat, vlastně ne. Naprosto mimózní a fyzicky odporné spoty k DISASTER MOVIE (musíte vidět) by stály za to vyvěsit do muzea jako varování příštím generacím. A podobizny jejich tvůrců přišpendlit pod výstižné WANTED navrhuji pro jistotu už teď.

Mr. Hlad

Pochvala: Zatímco počet natočených českých filmů stoupá každým rokem, kvalita bohužel zůstává a skutečně dobrých příběhů je každoročně tak pět. Na Slovensku byla ale situace donedávna ještě horší, netočilo se totiž skoro vůbec. Naši východní sousedé ale chytili nejspíš druhý dech, protože letos se jim podařilo vypustit do světa trojici filmů, které podle všeho stojí za to. Muzika slavila v Karlových Varech obrovských úspěch a údajně velmi dobré Slepé lásky a Poločas rozpadu se dostanou začátkem září i do naší distribuce. Najednou to zkrátka vypadá, že na Slovensku, kde se posledních deset let nic filmově významného nedělo, zjistili, jak natočit divácky atraktivní a přitom ne blbý film. A ať už si říkáme cokoliv, slovenská kultura a nátura je té české přeci jenom asi nejbližší. Pochvala tedy směřuje k TATRÁM, kde se dost možná vyhrabali z dlouhotrvající tvůrčí krize. Snad do ní zase nezapadnou.

Pohlavek: Slovensko ale neopustíme, protože má velkou roli i v dnešním pohlavku. Ten bych chtěl konkrétně vpálit DIVÁKŮM, KTEŘÍ NEMAJÍ A NECHTĚJÍ MÍT VLASTNÍ NÁZOR. Dobrovolně se přiznávám, že nejnovější opus Juraje Jakubiska jsem neviděl a asi ani dlouho neuvidím, ale ke spokojenosti mi stačí sledovat mediální masáž, která se okolo filmu objevuje. Najednou tu máme geniálního režiséra (od kterého většina mladých diváků nikdy nic neviděla – což pochopitelně není jeho chyba), jeho mistrovské dílo (které je mistrovské, protože bylo drahé) a oscarové ambice (protože v Bathory hrají cizinci, což filmu dodává světovost). Zkrátka se podařilo díky dobře udělané mediální kampani pasovat Bathory na film, který zadupává do země Kmotra, Občana Kanea, Statečné srdce i Vykoupení z věznice Shawshank. Marketing by si zasloužil pochvalu, ale lidé, kteří se nechají oblbnout machrováním o obřím rozpočtu, množství kostýmů a počtu autentických lokací by se při odchodu z kina měli také zamyslet, jestli se vlastně vůbec bavili. Toho „masa,“ které jde na „filmovou událost roku“ a odmítá o ní přemýšlet, je totiž pořád ještě hodně.

st39.6

Pochvala: OLYMPIJSKÝM ZPRAVODAJŮM A ČESKÉ TELEVIZI. Nespokojený Mirek Topolánek by mi asi nedovolil, abych chválil české sportovce na olympijských hrách, tak pochválím alespoň Českou televizi. Sice mě štvalo, že se většinou jednalo o nekoukatelnou změť pixelů, poněvadž kvantita tentokrá zvítězila nad kvalitou, každopádně stejně díky. Tak obsáhlé sportovní zpravodajství jsem ještě nezažil, "dvojka" a sportovní kanál nám spolu s několika dalšími internetovými přenosy přinesla špičkové pokrytí velké sportovní události. Sice jsem olympiádu sledoval velmi málo, někdo té veřejnoprávní televizi ale alespoň jednou za rok poděkovat musí, ne? Pro mnohé to byla nejen sportovní, ale i televizní událost roku a "česká" během ní konečně dokázala, že si naše poplatky zaslouží.

Pohlavek: OPĚT TELEVIZI PRIMA. Když už na ní přepínám, většinou jsem předem psychicky připravený na ta největší zvěrstva. Jistě, pořád to není peklo v podobě Televizních novin na Nově, které se zvrhly ve vynucené drama okořeněné nechtěnou komedií, Prima ale má také něco do sebe. Proto jsem od nového pořadu Nic než pravda nečekal nic než nudu. Přesně to jsem dostal, jen jsem si tentokrát připadal navíc trochu zrazený. Pořad, který se propaguje jako "odkrývač pravdy", slibuje proces odtajňování těch nejtemnějších koutů lidské duše a bla bla bla, prostě show kolem detektoru lži, je totiž jeden velký podvod. Nesledujeme soutěžícího napojeného na nějaké zázračné technice ukradené ze sklepa CIA, celé je to mnohem jednodušší. Otázky jsou mu kladeny v zákulisí ještě před natočením samotné soutěže a ačkoliv neví které, dostane nějaké z nich znovu během "hodiny pravdy". Jestliže jsme čekali zábavnou komedii kolem procesu zjišťování pravdivosti odpovědí, technicky vypiplanou show za zvuku srdečního tepu s velkoplošnou projekcí rozšířených zorniček, Prima nám vesele ukázala vztyčený prostředníček. Nic než pravda je nudná, senzacechtivá ptákovina, která většinu lidí odradí už pilotem (ten je navíc - podle zákulisních informací - z momentálně natočených dílů nejzábavnější), což nezachrání ani jinak celkem sympatický Petr Šiška (tomu už čétéčko dalo kopačky z Dobrého rána, nechce s ním mít nic společného). Náš národ si cizí utrpení a tragédii většinou užívá, věřím ale, že v případě novinky na Primě na ten vztyčený prostředníček zareaguje podobně. Takhle hloupý pořad ho nemá čím nalákat. Proto posílám pohlavek jednomu z nejhorších licenčních pořadů posledních několika let.

P.S.: Shushikovu absenci přičtěte manželským povinnostem. :-)