Nepoučí se a nepoučí. Adaptace počítačových her nejsou zrovna zlatý důl, ale v Hollywoodu bude pokaždé existovat někdo, kdo si bude chtít zklamání z neúspěchu vyzkoušet na vlastní kůži. U obyčejných diváků je film podle hry považován za dětinskou zábavu a fanoušky předlohy je zase zatraceně těžké potěšit, protože si velmi pozorně hlídají každý detail. Není pochyb o tom ze v počítačových i konzolových hrách čekají desítky zajímavých příběhů, které přímo žadoní o to, aby je někdo převedl na velké plátno (a pokud možno aby to nebyl Uwe Boll). Na většinu je ale potřeba hodně peněz, dobrý režisér a producent, který se nebude bát. A zdá se, že někdo takový se našel.

Gore Verbinski si od třetích Pirátů z Karibiku užívá zaslouženou dovolenou a i když není tak docela jasné, zda za jejich kvality (a nekvality) může on nebo producent Jerry Bruckheimer, jisté je to, že z režiséra je hvězda první velikosti. A toho je třeba využít. Je však poměrně překvapivé, že Verbinského status by měla potvrdit adaptace počítačového hitu Bioshock. Její příběh se odehrává v alternativních šedesátých letech dvacátého století v podmořském městě, z něhož chtěl geniální vědec vytvořit ráj. Bohužel jak už to bývá, genetické manipulace a lidská nezodpovědnost zavinily, že hluboko pod mořem propuklo peklo. Hra, jež vyšla vloni v létě, trhala prodejní rekordy nejen díky své vynikající technické stránce, ale především díky velmi působivé atmosféře a hernímu stylu, který připomínal legendární Systém Shock a Deus Ex.

Vše je momentálně ve stádiu příprav a scénář píše John Logan, jenž je zodpovědný za Gladiátora nebo Letce, každopádně podle zainteresovaných to vypadá, že Bioshock by nemusel být další béčkový film podle áčkové hry. Tak snad to (konečně) vyjde.