Ždímat a expandovat. Kdo někdy pral, ten vám řekne, že obojí naráz dělat zkrátka nemůžete. V Hollywoodu to ale vidí jinak. Chceš vysoké rozlišení? Tak si připlať. Zatímco online shopy se snaží s vyšší pořizovací cenou Blu-ray disků něco dělat (jinak by nic neprodaly) a neustále nasazují akce "3 za cenu 2", případně nejrůznější slevy, jinde zase vytrvale přemýšlejí nad tím, jak na novém formátu trhnout co nejvíc dolarů. České shopy můžeme rovnou vynechat, nadsazená cena 899,- je o to směšnější, o co příjemnější je kurz dolaru. Některé disky ze zahraničí se totiž dají pořídit za bratru tři stovky, což ze srovnávaček dělá mimořádně bolestivé čtení. Ani američtí fajnšmekři na tom ale nejsou nejlíp, největší internetová půjčovna - Netflix - jim totiž hodlá modré potěšení zdražit.

Zřejmě vychází z jakéhosi pomateného průzkumu, který dokázal, že lidé jsou schopni v půjčovně za HD video utratit až devět dolarů (průzkum dělala firma, která ho nabízí online za 3.99, takže je jisté, že ceny asi poletí nahoru nejen u Netflix). Nějakou zvrácenou logikou se tedy teď bude všechno srovnávat s touto toleranční hranicí, zřejmě podle hesla: Cent za každý další pixel. Možná je to vychytralý krok, ostatně pionýři jsou zvyklí nosit na svých bedrech ústrky firem, snažících se po nákladných investicích dohrabat do černých čísel, ale... zvyšování ceny v době, kdy je třeba nový formát dostat pokud možno do co nejvíc domácností (vydělává se na počtech prodaných kusů, nikoliv na handrkování o pětidolarovky), naznačuje, že v Blu-ray kempu raší vrásky. Že by se "modráky" opravdu prodávaly tak mizerně? Dalších pár měsíců, ve kterých už Sony nebude muset poslouchat chřestění rudými zbraněmi, a bude se moci soustředit čistě na svůj boj, by mělo rozhodnout o další taktice. A především o tom, jestli byla aktuální situace pouze cíleným ždímáním nebo zoufalým pokusem o přežití.