Znáte snad omšelejší subžánr než karetní dramata? Že by filmy o boxerech? Komedie s větším než jednociferným počtem dětí? Nebo snad existenciální sondy do duší vykořeněných lesbiček? Ne! Nic z toho není ani zpola tak oprýskané jako filmy, jež se točí okolo královen a spodků rozdaných v amerických casinech. Nevydělávají, nesbírají ceny, nevstupují do historie, a přesto je Hollywood seká co čtvrt rok. JENŽE, vsaďte do známého konceptu hezké mladé tváře, geniální matematické mozky a supervizora Kevina Spaceyho a hned se vám může urodit velký hit. Novinka Oko bere, relativně levná produkce za 35 melounů (dnes ji připomínáme v Trailerech), o tom přesvědčila během uplynulého víkendu, kdy jí ozářilo 23 milionů dolarů! První velké překvápko jara je hlavně velkým vítězstvím Roberta Luketice. Nejen že jeho výtvory minimálně půlka redakce MZ nenávidí (příšerná Příšerná tchyně!), dobrou reklamu mu neudělal ani urychlený odchod z pozice režiséra celovečerního Dallasu. I jako outsider se ovšem dokázal prodrat zpátky nahoru, což svědčí přinejmenším o úctyhodném čichu na hity. Udělat totiž 23 milionů z 2600 kin a „jen“ s pohasinajícím Spaceym... hm, klobouk dolů. Teď se o Luketice studia zase budou rvát. Snad to neodskáčeme my, třeba pokračováním Příšerné tchyně.

Druhý Horton už najel na klasický „animovaný“ režim, tj. ani ne třetinové ztráty z tržeb, a díky dalším sedmnácti milionům má na kontě už milých 117 mega. Naopak brutální selhání potkalo parodického Superhrdinu, který se tak dlouho tvářil jako mezistupeň mezi Děsným a Velkým bijákem a starou dobrou školou Leslieho Nielsena, až pohořel na třetím místě s 9,5 miliony. I Meet the Spartans nebo Děsnej doják vydělali o prvním víkendu výrazně víc – že by se nad narychlo ušitými parodiemi konečně smrákalo? Nezlobil bych se...

Čtvrté místo si hlídá Tyler Perry s Meet the Browns. Za průběžných 32 milionů dolarů se Brownovi už jistojistě zaplatili. A možná ne jen jednou.

Na pátém bojuje Tvrďák Taylor, jenž se hlavně díky slušným tržbám z před víkendu, doškrábal alespoň na dvacet milionů. Divákům se Wilson jakž takž líbí, takže ho v top desítce budeme ještě chvíli potkávat, ba co víc, vrátil se i do české distribuce.

Šestá je hororová Clona, s pěti miliony za víkend a devatenácti za deset dní v kinech. Sedmé 10000 př.n.l. hřeje hlavně překlenutí dvousetmilionové mety celosvětově a momentální pozice nejzazobanějšího filmu letošního roku (samozřejmě, Horton a letní velkoprodukce mamutům brzy zatnou tipec).

Třetí novinkou týdne v žebříčku je drama o válečných traumatech Stop-Loss, které si z dvanácti stovek kin přišlo na čtyři a půl milionu. Důležitější informací než osmé místo by pro nás mělo představovat poměrně vřelé přijetí kritiků, protože dolarové hody od tak seriózní látky asi nikdo čekat nemohl.

Desítku uzavírá Lawrencovo zpropadené College Road Trip a Stathamův chválený The Bank Job. Komedie Run, Fat Boy, Run od dvojky Schwimer - Pegg se bohužel odpíchla až od třinácté pozice.

Zy týden si chtějí nahrabat strašidelné Ruiny i rozverné Tvrdé palice, pár šestáků by ocenil i Martin Scorsese s dokumentem Rolling Stones. Daleko nejvíc se ale věří dobrodružné tutovce pro celou rodinu Nim´s Island.

Kompletní výsledky tu.