Megalomanský režisér Roland Emmerich přestal devastovat symboly americké státnosti a hned si zpřetrhal úctyhodnou sérii čtyř filmů, které jen v Americe vydělaly vysoko přes sto milionů dolarů. Den nezávislosti, Godzilla, Patriot a Den poté diváky táhli o poznání víc než šavlozubí tygři, mamuti a modrooký ksichtík Camilly Belle z 10000 př.n.l. Přehoupnout se přes částku 35 milionů se nepovedlo ani přes snahu předvést pravěkou anabází jako dobrodružný film pro děti okolo deseti let. Sto milionů proto Emmerichovi zůstane zapovězeno, jakkoliv se zdá, že jen těsně. Velké digitální filmy, které dostanou naložíno od kritiky obvykle nemívají velkou výdrž - pro Emmerichovu megaprodukci by ale mohlo mluvit to, že je zacílena na rodiny s dětmi a že okolo ní nestojí hordy nadšených fanoušků (které u velkých hitů obvykle zvedají tržby o prvním víkendu, o to větší sešup pak ale následuje). Fenomenální úspěch 300 se tedy Warnerům zopakovat nepodařilo. Uvidíme jak si ve stejném „březnovém slotu“ za rok povede další drahý a vizuálně výrazný projekt - Snyderovi Watchmeni.

Díky 10000 př.n.l. alespoň přiteklo do pokladen výrazně víc peněz než před týdnem. Druhým největším podílníkem se stala další rodinná komedie s Martinem Lawrencem: College Road Trip se ovšem se čtrnácti miliony zařadí jen po bok nepříliš úspěšné veselice Welcome Home Roscoe Jenkins, na níž Lawrencova tlama lákala teprve před měsícem. Kvantita neznamená kvalitu a už vůbec ne komerční úspěch. Pro nás je to jen dobře ... schválně se zkuste dýl jak pět sekund dívat na fotku pod odstavcem. :-) Napjaté očekávání naopak zesiluje „rašomonovská“ akční detektivka Úhel pohledu, z jejíhož třetího místa, nevelkých propadů a průběžných 51 milionů můžeme dovodit, že se zámořským divákům doopravdy zamlouvá. Naopak bramborová bláznivina Semi-Pro ztratila 60% ze svých tržeb a nevydělá ani čtyřicet milionů dolarů. Will Ferrell bude chtít na tenhle omyl rychle zapomenout, my mu s tím budeme moct píchnout nejdřív za půl roku na ošoupaném DVD. Škoda.

Na pátém místě si slušně vede levné lupičské retro z Velké Británie The Bank Job, které na tvář Jasona Stathama vylákalo pět milionů. Ze skromného nasazení v šestnácti stovkách kin se o moc víc vytěžit nedalo, směrodatné by pro nás proto měly být hlavně příznivé recenze. Šestá Kronika rodu Spiderwicků se snaživě dohrabala už na hranici šedesáti milionů, sedmá The Other Boleyn Girl překvapivě ztrácí stejně rychle jako osmý Jumper (oba pokles o 50% na čtyři miliony), z deváté a desáté příčky se pak s kasovním žebříčkem loučí Let´s Dance 2 a Bláznovo zlato.

Za týden se je pokusí nahradit „bitkařské Rychle a zběsile“ Never Back Down, Marshallovo stylové béčko Soudný den, Hanekeho psychopatické Funny Games a hlavně animovaný slon Horton od tvůrců Doby ledové. Bude úspěšnější než mamuti?

 Kompletní žebříček tady.