...i čtyřky! Na rok 2011 kluci z kouzelného zámku chystají hromadu pokračování. Komu se nechce čekat a má rád Zaca Efrona v těsném tílku, kterak svými hlasivkami rozněžňuje fanynky, ten se už na podzim dočká třetího High School Musical a dost možná i reality show založené na tomto fenoménu. Doufejme, že se nedočkáme doby, kdy budou muzikálová vystoupení tradicí i na českých školách. Absolvoval jsem průmyslovku bez jediné noty na triku a jsem za to vděčný.

Ale směrem k trochu větším produkcím a hlavně do onoho roku 2011. Může se to zdát až příliš vzdálené, ale hollywoodská studia pořád ještě rády plánují tzv. na pětiletky. Vzpomínáte si na zvěsti o čtvrtých Pirátech z Karibiku? Dostanete je! Dost možná i s tím třísetmilionovým rozpočtem, pirátskými loděmi v oblacích a mluvícími dinosaury. Druhou možností je prý tzv. Origins systém, který Marvel chystá u X-Menů (jeden díl=jedna postava) a který by pomohl točit v komornějším měřítku (150 milionů?) a konečně bez Johnnyho Deppa. Otázka je, zda by pak někdo přišel do kina. Tuhle hádanku budou muset u Disneyho co nevidět rozlousknout, ale na nedostatek výdělečných sérií si nemohou stěžovat i díky Jerrymu Bruckheimerovi. Druzí Lovci pokladů vydělali celosvětově už 430 milionů (jednička "jen" 347), což opět zachránilo Cageovi kariéru a nás to vysílá vstříc trojce, ve které bude Benjamin Gates pátrat po bájné Atlantidě... možná. Spolu s verneovskými Piráty mi připadá, že je u Disneyho někdo snad až příliš sečtělý.

A pak je tu samozřejmě Pixar. O třetí Toy Story se bojovalo dlouhé roky a jeho hrozba byla nakonec definitivním důvodem návratu pod Disneyho křídla (tenkrát to bylo celé trochu jinak, ale to už odbíháme do další pohádky). Díky žvatlajícímu robůtkovi se nakonec projekt odsunul na rok 2010, ale teď se vynořily i zprávy o tom, že na rok poté chystají Pixaři pokračování Aut! Vzhledem ke slabším tržbám je to celkem překvapení, zvlášť když pravděpodobně nepůjde o direct-2-DVD/BR sequel, ale já osobně mám Bleska McQueena moc rád a v Pixaru zjevně mají své dvoustopé miláčky radši než si myslíme.

Poslední pokračování je skutečnou ozvěnou z dob, kdy byla CGI grafika v jeskyních a uměla kreslit jen rovné a ještě rovnější čáry. Tron z roku 1982 byl prvním pokusem o masivní využití CGI ve filmech. Akademie tehdy snímek odmítla nominovat v kategorii vizuálních efektů (použití počítače se vnímalo jako podvod) a někteří z animátorů u Disneyho odmítli na projektu pracovat, protože tušili, že počítačová animace je připraví o práci. Snímek je i po letech vizuálně atraktivní a především disponuje extrémně zábavným zpracováním útrob počítače, do kterých je hlavní hrdina vtažen, aby v tamním digitálním světě nalezl spásu a porazil zlé programy. Nevím, jak něco podobného může fungovat dneska, když půlka lidí, co chodí do kina, rozumí počítačům lépe, než by si vláda USA přála, ale bude to ve tři dé, takže bude alespoň zase legrace. Možná.