Nebožtík Akira Kurosawa má asi radost. Akční thriller Úhel pohledu, v souvislosti se kterou se docela často zmiňuje klasika všech klasik Rašomon (samozřejmě spíš v nadsázce), se pokoušela zaujmout adrenalinovými trailery. Fotky, plakáty, herecké obsazení a ani samotná zápletka ale nedovolily uvažovat o celovečerním debutu Peta Travise ve stamilionových intencích. Sony se nicméně podařilo zamést Úhlu pohledu cestičku k úspěchu, o víkendu totiž vstoupil do kin bez veliké konkurence a ve víc jak třech tisícovkách kin. Není divu, že z téhle příjemné konstelace se thrilleru z politických kulis podařilo vytěžit 24 milionů dolarů, což by mělo Úhel pohledu vystřelit k šedesáti milionům ze Severní Ameriky.

S velkým odstupem se za leadera řadily premiéry minulého týdne. Kronika rodu Spiderwicků se jako kvalitní dětská fantasy dle očekávání prokousává nahoru – při ztrátě 34% tržeb dosáhla na 12,6 milionů, k zaplacení devadesátimilionového rozpočtu však bude muset ujít ještě hooodně dlouhou cestu. Stejně jako Jumper, který o uplynulém víkendu vydělal stejně, i při mezisoučtu za 56 milionů ale netrpělivě pomrkává po výnosech ze zbytku světa. Na dalších pozicích je nuda, seřadily se na nich totiž prověřené „středně velké“ kusy typu čtvrtého Let´s Dance 2 (9,8 M, průběžně 41 M), pátého Bláznova zlata (6,3 M, prozatím 52 M) nebo šesté romantiky Určitě, možná, která v pohodě překlenula průběžných dvacet melounů.

Na osmém místě vyrazila do boje nízkoprofilová komedie Michela Gondryho Be Kind, Rewind, kterou se ale podařilo prosadit jen do osmi stovek kin. Na Gondryho geniality se totiž moc nechodí (ani když v nich hraje Jim Carrey), Be Kind, Rewind se proto muselo pokusit o zázrak jen skrze ksichty Jacka Blacka a Mose Defa a šeptandu z takřka limitované distribuce. Nezadařilo se – kdo ví jestli i kvůli nijak nadšeným recenzím – což odpovídá zisku 4,1 milionu dolarů. U Gondryho se naštěstí na peníze nehraje, s ohledem na český distribuční plán, ve kterém Be Kind, Rewind zatím pořád nefiguruje, ale dvakrát nadšení být nemůžeme. To může být akorát Juno, která se ze sedmé pozice (při rovných ziscích s Be Kind, Rewind)  vytáhla už na 130 milionů. Devátý Roscoe Jenkins, jenž nedosáhne ani na čtyřicet milionů, je tradičně následován Andersonovým Až na krev. Olejářské drama navíc doufá v nějaké to oscarové popíchnutí.

A rozhodně nic nezachrání zoufalce jménem Larry the Cable Guy z Witless Protection, který si na dvanáctém místě hraje na agenta, aniž by to mnoho lidí byť jen zajímalo. Můžeme jen doufat, že pozice mimo první desítku tuhle ostudu filmového humoru nevpustí pár měsíců - až let - do kin.

 Za týden se představí historická The Other Boleyn Girl a dlouho odkládaná Penelope, desítky milionů ovšem bude sbírat jen Ferellova sportovní pytlovina Semi-Pro.

Kompletní pořadí zde.