Berlinale končí, medvědi táhnou domů s novými majiteli a my se rozhodli vám to trochu zglosovat, abyste nemuseli čekat na zprávy od sousedů. Tentokrát se sice moc velehitů neurodilo, ale bez zajímavosti vítězové jistě nejsou. Můžeme jen doufat, že se k nám dostane zkorumpované policejní drama The Elite Squad, ve kterém parta policajtů vymetá slumy Rio De Janeira. Zlatý medvěd je tou nejlepší vizitkou a fotky naznačují, že v dramatických situacích nebude nouze o vystřílené zásobníky. Násilí se ostatně nezbavíme ani u Stříbrného chlupáče, kterého získal dokument Standard Operating Procedure, pojednávající o mučení zajatců v americké věznici v Abu Ghraibu. A abychom byli tématičtí, další Medvěd doputoval do rukou P.T. Andersona a dramatu Až na krev. Mimo soutěž se na festivalu objevily např. hvězdně obsazené snímky The Other Boleyn Girl nebo Fireflies in the Garden, takže o celebrity na červeném koberci nebyla nouze.

Návštěvnost festivalu byla letos rekordní, ale jeho zákulisní část, totiž samotné obchodování s filmy, se obešla bez velkých bitev i částek. Chyběl totiž výrazný film či hit, po kterém by západní distributoři skočili. Tuto úlohu plnil již předem rozprodaný Až na krev. Své šance měla jistě Madonna se svým režijním debutem Filth and Wisdom, který se točí kolem hudební skupiny Gogol Bordello (její spoluzakladatel Eugene Hutz ve filmu i hraje) a třech londýnských spolubydlících. Snímek sklidil rozpačité reakce a Madonna vypadala i na tiskovce velmi skromně, přičemž začátek své indie kariéry zpečetí díky dohodě s iTunes. Snímek, který do poslední libry sama zafinancovala, bude ke stažení na internetu prostřednictvím již zmíněné sítě patřící firmě Apple.

Berlinale se v posledních letech čím dál tím více topí ve stínu Cannes a i když se největší americký trh s filmy (American Film Market) přesunul na podzim, vypadá to, že brzy se bude šmelit už jen ve Francii. Žabožrouti získávají v tomto ohledu na starém kontinentě čím dál tím silnější monopol díky svým dlouhým prstům, které sahají hluboko do Hollywoodu. Navíc jsou až chorobně zatíženi na domácí tvorbu, což snímkům na východ od Paříže do budoucna moc šancí nedává. Sítem projdou jen ti nejlepší. Nebo nejdrzejší.