Pro Toshibu byl tento týden skoro stejně kritický jako ten, kdy jí opustili Warneři. Během čtyř dnů se od ní odloučili tři z největších hráčů na trhu domácích médií: internetový NetFlix, BestBuy a včera i Wal-Mart. Zatímco BestBuy ještě nepřestal HD DVD prodávat (ale oficiálně oznámil, že bude zákazníkům doporučovat pouze modré placky), NetFlix okamžitě ukončil odběr HD DVD s tím, že se posledních kusů zbaví do konce roku. Největší ztrátou pro HD DVD je ale jednoznačně konec podpory Wal-Martu, což je vůbec největší prodejce médií ve Státech. Wal-Mart, ostatně jako všichni ostatní dezertéři, prohlásil něco ve smyslu "řídíme se požadavky zákazníků a ti jasně promluvili". O úplatcích v těchto okamžicích ale nemá moc velký smysl spekulovat. Čím dál častěji se totiž objevují "zaručené informace", že se Toshiba v nejbližších týdnech sama vzdá a v protlačování svého formátu nebude pokračovat. Poté, co do toho vrazila tak ohromné peníze, se tomu nechce věřit, podíl na trhu pod třicet procent jak u hardwaru, tak softwaru ale jasně potvrzuje, že s HD DVD je opravdu konec. Možná později, než se předpokládalo před dvěma lety, ale rozhodně dříve, než se předpokládalo na konci roku minulého. Hromadné opouštění prodejců by navíc mohlo naznačovat, že vědí něco, co my nevíme (přidejte si k tomu třeba 50% slevy na Amazonu nebo ještě větší u DeepDiscount). Že by to Toshiba s koncem HD DVD opravdu myslela vážně? Uvidíme v příštích týdnech, den ode dne je ale budoucnost modřejší a modřejší.