Svět se občas mění i k lepšímu! Uwe Boll poprvé přiznal, že o jeho filmy není zájem. Samozřejmě jen na půl úst a s řadou výmluv, ale je to pokrok. Slova pokání ostatně přijít musela, když sedmdesátimilionový Dungeon Siege, nejambicióznější Bollova produkce všech dob, vydělal po prvním víkendu v amerických kinech tristní tři miliony dolarů (stejně peněz přinesl i otvírák v kinech německých). Uwe okamžitě vydal tiskovku, ve které obvinil zlý americký filmový průmysl z toho, že díky nekřesťanským výdajům na reklamu válcují malé, nezávislé autory jako je on. A protože už ho podobný boj proti větrným mlýnům nebaví, rozhodnul se, že ode dneška bude točit už jen menší projekty určené pro videotrh.


Za každou píárkovou lží se skrývá velká pravda. V tomto případě se jedná o změny v německých zákonech, které pohřbívají Bollovy šance na snadné financování projektů. Využíváním fondů daňových rezerv totiž Uwe točil tzv. na sekeru. Nebylo zas tak důležité, jestli jeho filmy vydělají hned po premiéře dost peněz. Vlastně nebylo vůbec důležité, jestli něco vydělají. To se teď radikálně změní, protože se germánský výtečník bude muset vrátit ke starým způsobům. To znamená producenty, přemlouvání, podbízení a především nějaké ty jistoty a slušné portfolio, což je tak nějak nedostatkové zboží. Uwe by tak mohl uspět už jedině u béčkových videovšežravců, kterým stačí, že je známou persónou (špatná reklama, taky reklama).

Nic z vyřčeného neznamená, že by se něco zásadního změnilo... Uwe bude dál točit prachmizerné herní adaptace a nás čeká ještě minimálně Postal a Far Cry (asi nejvíc se těším na Postal, protože vypadá vskutku šíleně). Jenže potom se Uwe bude muset přesunout k pidirozpočtům a úsporným opatřením, takže z jeho filmů zmizí velké hvězdy. Už nebudeme muset litovat Rona Perlmana nebo Jasona Stathama. Kvůli čemu ale pak budou lidé kupovat Uweho filmy? To je momentálně velký otazník. Že by německý Ed Wood zmizel za horizontem a zanechal jen pár nešťastných vzpomínek? Kdo ho nahradí? Máme začít hledat? :)