Mezi čtenáři MZ je pravděpodobně jen málo těch, které by rozpálilo info o přípravách
nového filmu s Dášou Veškrnovou-Havlovou a Milanem Kňažkem. Oba sice patří mezi vážené osobnosti česko-slovenské kulturní a politické scény, ale jejich filmografie z poslední doby nejsou zrovna ukázkou toho, čím se diváci lákají do kina. Veškrnová-Havlová, která se s námi rozloučila rolí ve snímku Dědictví aneb Kurvahošigutentag a celkově proslula rolemi dívek spíše lidových, plnila  posledních patnáct reprezentační úlohu po boku bývalého prezidenta a herectví se vyhýbala. Kňažko se od nadprůměrných filmů Zánik samoty Berhof (1983) a Dobří holubi se vracejí (1988) propracoval až k pitomým dryákům typu Hostel II, které zničí pověst kde komu. Jinými slovy Veškrnová-Havlová si prozatím status české Meryl Streep neměla kde získat a Milan Kňažko se slovenským Anthony Hopkinsem prozatím také nestal. Naštěstí je tu ještě třetí postava, která má velký potenciál dotáhnout tuhle "rovnici o mnoha nejistých" ke zdárnému vyřešení. Je jím jeden z nejzajímavějších porevolučních debutantů, Július Ševčík.

Jeho vizuálně ambicióznímu snímku Restart jsme sice celoredakčně natankovali jen sedm hvězdiček, nikdo z nás se však netajil tím, že Ševčíkova snaha o moderní look a obhajoba žánrového filmu je nám v zatuchlém tuzemsku velmi sympatická. A pokud nic jiného, alespoň nepodcenil trailer, což jsou na MZ body navíc. Po dvou letech od uvedení Restartu do kin se začínají objevovat první kusé informace o Ševčíkově druhém filmu, thrilleru Normal, který je zasazen do 30. let 20. století. Také si přeje být přelomovým žánrovým filmem novodobé české kinematografie a podle režisérových vlastních slov jde o návrat k "silným příběhům, jaké přinášely filmy jako Spalovač mrtvol nebo Ucho." Což rozhodně není skomná ambice. Ale proč vlastně ne.

Na filmu s rozpočtem kolem 37 miliónů korun se budou podílet nejen Ševčíkovi ustálení spolupracovníci jako producentka Karla Stojáková, ale i tvůrci z Finska a Německa, odkud přiteče i část finančních prostředků. Na místní poměry bude největší kuriozitou kameraman Antonio Riestra, který se podílel i na filmu Amores Perros od Alejandra Gonzáleze
Innáritua a na Fridě od Julie Taymor. Pokud se mu do obrazu Normalu podaří vnést stejnou energii jako do zmíněných děl mezinárodně uznávaných tvůrců, máme se rozhodně na co těšit. První klapka by měla padnout v březnu 2008, premiéra je naplánována na jaro 2009. O dalších detailech (jako třeba ději apod.) vás budeme průběžně informovat. Na plac přejeme dobré světlo a hodně neotřelých nápadů. Tenhle film to bude potřebovat. Kdo ví, třeba se pod Ševčíkovým vedením změní trochu divoký casting na jeden z největších kladů.