Od té doby co se Dwayne Johnson, obvykle přezdívaný The Rock, vzdal žezla pro krále Škorpiona, lepí se na něj pověst chlápka, co nějak ne a ne prorazit do první ligy. Nový Schwarzenegger z něj zatím nevyrostl, pro seriózní herecké výzvy možná má dostatek talentu, jenže stejně tak i diskvalifikující nadbytek svalů. Komerční superstar se z něj zatím nevylíhla, přesto musí The Rock svou hereckou kariéru prozatím hodnotit pozitivně. Málokterému herci se totiž podaří, aby ze šesti celovečerních filmů, v nichž ztvárnil hlavní roli, hned čtyři startovaly ze špice kasovního žebříčku (přičemž zbývající dva byly během premiéry „stříbrné“). Rock nevydělává pro studia balíky srovnatelné s hitovkami Willa Smithe. Jeho filmy se ale uživí, pravidelně se navíc mohou slunit na zlaté pozici komerční TOP desítky. Alespoň na pár dnů. To platí i pro rodinnou komedii The Game Plan. Víceméně přesně rok poté, co The Rock zabodoval s vězeňským drámem Gang v útoku, se tenhle sympatický svalouš znova navlékl do výbavy pro hráče amerického fotbalu. The Rock tentokrát netrénuje trestance, ale kočkuje se se svojí malou dcerkou. Disneyho produkce tak úspěšně kombinuje věčnou oblibu sportovních látek s věčnou oblibou rodinných srač... taky látek. Recenze jsou vůči Rockově nápodobě všech těch Policajtů ze školky a Ochránců relativně milostivé, tvrďáka v zajetí prostoduché zábavy proto může utržených 22 milionů dolarů obzvlášť těšit. Kariéra se vyvíjí nadále slibně, teď jen abychom se do roka a do dne nedočkali dalšího čutajícího Rocka.

The Game Plan se bude tlačit k sedmdesáti milionům dolarů, druhé Království může v celkovém úhrnu vydělat tak o dvacet milionů míň. Otvírák za 17 melounů se nerovná v žádném případě průšvihu, při cca devadesátimilionovém rozpočtu se ale bude Království hrabat z minusu až ve zbytku světa. Červená čísla snad nikoho nepřekvapují – produkující Michael Mann si spálil prsty už u mnohem ambicióznějšího Miami Vice. Království k tomu laboruje s mnohem méně atraktivním tématem, které nabíjí jen špetkou akčních scén. V tak velkou hvězdu Jamie Foxx ještě nedorostl, aby zvládl špatně rozehranou finanční partii dotlačit k pozitivnímu rozuzlení. Proto jen 17 milionů a zvláštní pocit na pomezí zklamání a spokojenosti.

Našlapaná konkurence jinak podusila třetí Resident Evil, jenž propadl o brutálních 66% a pomalu zapomíná na vysněných 51 milionů, které utržila dvojka. Čtvrtý Good Luck Chuck klesá jen o trochu pomaleji. Oběma rychlokvaškám proto bude v příštích týdnech zatápět prozatím pátý western 3:10 to Yuma. Chválený remake nakroucený Jamesem Mangoldem vyklízí pozice veeelmi pozvolna, jako by neustále překecával diváky, aby mu pomohli proplatit pětapadesátimilionový rozpočet. Až na šestou pozici propadla (ještě před čtrnácti dny první) psychologická studie Mé druhé já, sedmý zůstává Mr. Woodcock a na osmičku rychle klesá Cronenbergovo Eastern Promises, jemuž bych podle recenzí přisuzoval větší výdrž. Deváté je středoškolské prznění Snehurky v Sydney White, na desátou pozici se už prokousal – k naší velké radosti – interesantní muzikál Julie Taymor Across the Universe. Až z jedenácté pozice vyráží k divákům romantická Chuť lásky, na kterou zbylo během nabitého víkendu slabých 1,7 milionu.

Za týden se předvede producentka Jennifer Lopez s tanečním Feel the Noise, ženy možná zaujme The Jane Austen Book Club, pověsti totálního ničitele pokladen se pokusí dostát Ben Stiller v komedii The Heartbreak Kid a o zázrak bude bojovat i laciná fantasy Probuzení tmy. A tady pozor, nasazena je do neuvěřitelných 3200 kin! Že by Hvězdný prach nakonec doopravdy jen a jen záviděl svému nuznému konkurentovi?

Kompletní žebříček najdete tady.