Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Potter zkouší přejet Transformery


ikona
Cival
tržby
 

Všimli jste si toho také. Vetřel se mezi nás znovu filmový Harry Potter. Čarodějnický učeň se neupejpal a s povoleným dopingem v podobě blížícího se vydání sedmé knihy (ano, už brzy budeme mít pokoj :-) vydělal v den své premiéry 44 milionů dolarů. Pátý nejvyšší otvírací den v dějinách a historicky nejvyšší středeční premiéra zajistily Bradavicím slušnou pozornost. Ale pouze dočasnou. Harry Potter totiž na posouvání střednědobých historických tabulek prostě nemá. Páté dobrodružství navíc handicapuje aura „té nudné konverzačky“, kterou půlka dětských čtenářů nezvládá v kině ukoukat. Inu, málo prskavek. I proto si Harry znovu dojde „jen“ pro svých povinných 280 milionů dolarů - a za frajírky budou jiní. Ne že by se museli Warneři kabonit, ba právě naopak. Studio si při relativně skromných nákladech znovu namastí kapsu a ještě víc se bude bát doby, kdy Harry pověsí svou kouzelnou hůlku na hřebík. Už po pěti dnech promítání se totiž na kontě odrostlého kouzelníka objeví suma 140 milionů dolarů, z nichž 77 přiteklo během víkendu. Harry se s Fénixovým řádem prodral na 13. místo tabulek s největšími tržbami za tři dny, na 10. pozici za čtyři dny a konečně na 6. plac v kategorii pětidenních výdělků. Potterova výdrž ale v létě nebývá tak úctyhodná jako na podzim a o Vánocích, proto se bude v historických přehledech s přibývajícími dny pouze propadat. A 300 milionů ze Severní Ameriky mu zůstane zapovězeno i tentokrát.

Pro Transformery nebude průlom téže mety dvakrát složitý. S lehkostí, s níž mění v prach mrakodrapy ze zámořských metropolí, se Bayovi plecháči přenesli přes dvousetmilionovou hranici. Za víkend se jim dostalo velmi pěkných 36 milionů, což odpovídá propadu o 48,9%. V parnu a s Potterem za zády by si jiný blockbuster odfrkl i u šedesátiprocentní ztráty, Transformeři jsou však z pevnějšího kovu. Ztrácejí míň a jistí si tak pozici nejzářivější letní premiéry, jakkoliv jejich síly nakonec nebudou stačit na nominální hodnotu Spider-Mana i Shreka. Jenže ti měli mnohonásobně snazší pozici. Transformeři si z bodu nula vyšlápli zatraceně vysoko, což dává případnému druhému dílu (pokud ten bude stejně vizuálně nařvaný) velký potenciál k budoucímu lámání rekordů. A nevzdělaná hovádka z Mladé fronty DNES tak mají další dobrý důvod poučit se o tom, že Shia LaBeouf není žena, a proto za jeho příjmením nemá co pohledávat prasácká přípona „-ová“.:-)

Na dalších pozicích je tentokrát velký klid, z něhož těží hlavně trvanlivé Ratatouille (celkově už 143 melounů), oblíbený John McClane, vysoce kvalitní horor 1408 (stál jen 25 a už má 62! Letní Disturbia...) i blboučká komedie License to Wed. Mezi vytrvalce s propadem o 28 - 38% patří samozřejmě i Zbouchnutá a Mooreovo užalované Sicko, jemuž ale stále přibývají sály. Naopak těžce neúspěšný zážeh si odbyl horor Captivity, v němž je mučena Elisha Cuthbert. Stokrát odkládaná premiéra a tucty podobných titulů „zajistily“ Joffého tyranskému snímku prachmizerný meloun a půl. Ani bych se nedivil, kdyby s takovými výdělky a tak špatnými filmy po Elishe do tří let neštěkl ani ten nejnadrženější pes. Krásek byla holt vždycky nadvýroba, a to i před raketovým nástupem Megan Fox.

Za týden se přeladíme na komediální notu. New Line a Universal proti sobě trochu nesmyslně poslaly dvě humorné oddychovky. V té první se John Travolta převlíkne do kostýmu korpulentní ženy v (ryze mainstreamovém) remaku kultovního muzikálu Hairspray, ve druhé si pak Adam Sandler vezme za manžela Kevina Jamese. V gay veselohře Když si Chuck bral Larryho jim bude statovat Jessica Biel.

Kompletní žebříček najdete tady.

Největší první víkendy

Nejvýdělečnější středa, pátek, sobotaa neděle

Nejvýdělečnější jednotlivé dny

Nejvyšší zahraniční tržby za jeden víkend

Nejrychlejších 100 milionů

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace